söndag, februari 19, 2012

Ny inspiration

Idag är det två veckor kvar tills jag flyttar! Det ska bli så härligt. Ja, inte själva flyttdagen kanske, men sen. Att få packa upp allting i sakta mak, prova sig fram innan prylar och möbler helt ställs i ordning. Och att få börja om från början, till viss del, med inredningen förstås! De lila gardinerna och lilaguldiga kuddarna jag har nu får förstås hänga med även i fortsättningen. De kommer att hamna i vardagsrummet, vilket jag hoppas att Nadja inte ska ha något emot. I sovrummet däremot blir det ljust och flickromantiskt - rosor, prickar, ljusgrönt och ljusrosa. I köket får mina franska plåtburkar sätta grunden, så där blir det förhoppningsvis pastelligt och kitschigt så det förslår!

Den perfekta inspirationsbloggen för ett pastellkitschigt kök är ju förstås Leila Lindholms. Ett kök som hennes vore ju drömmen, men kanske inte möjligt så länge jag bor i hyresrätt. Under tiden nöjer jag mig med att sukta efter prylarna från hennes egen webbshop, som öppnar i mars.


Bilder från Leilas blogg

0 kommentarer: