onsdag, februari 15, 2012

Good feeling

Vissa dagar är bara bra. Idag har jag:

  • tvättat håret efter att ha stresshoppat över det hela helgen
  • stresshoppat över frukosten
  • haft intressanta diskussioner på lektion i den jätteroliga svenskakursen
  • ätit revbensspjäll från Matikum och lunchat med en av de bästa
  • fått beröm för en tidning som inte ens kommit ut än
  • varit på bostadsteckning och blivit tilldelad en trerummare närmare stan
  • varit på lektion med genomgång av en översättning jag insåg att jag inte förstått alls
  • köpt en fin och billig klänning
  • jobbat på världens härligaste jobb, där jag blir lika uppskattad som jag uppskattar det
  • ätit pizzamiddag och pysslat med vänner
  • på TV sett andra vänner uppträda på Grammisgalan
  • förberett mig inför morgondagens nämndmöte, som blir mitt första som ledamot

Det här verkar kanske inte som värsta grejen, men all positiv feedback och det faktum att jag snart får flytta till en större lägenhet  har gjort detta till en helt fantastisk dag. Inte ens att känna sig totalt blåst på dagens översättningslektion kunde förstöra det!

Nu ska jag gå och lägga mig, och sova mina nio timmar för första gången på tre veckor. Godnatt.

3 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Det låter som en helt ok dag. jag märker att det var länge sedan vi pratade och sågs för jag har inte koll på vad du har för dig längre. Grattis till lägenheten! Ska du leta efter en inneboende? Kram

Lovisa Språkpolisa sa...

Ja, det har verkligen hänt mycket sen sist! Jag ska vara hemma i Dunker i helgen, så då kan jag ringa någon dag!

Braindumps sa...

nice blog post i really enjoyed to read this thanks for sharing this blog.