måndag, januari 23, 2012

Comment faire semblant de parler français

Jag snubblade över en så fantastisk liten film att jag bara måste visa den!

Så här gör man alltså för att bäst fejka franska:
1. Drick vin, och var entusiastisk!
2. Gör ljud som visar att du håller med, exempelvis "schhh", "ptr" och "oh la la!"
3. Ha munnen full med mat, så slipper du prata
4. Svär mycket. PUTAIN!
5. Smält in, dvs klä dig franskt och läs Bescherelle.


Det bästa är att steg 2 och 4 verkligen stämmer. Så där låter verkligen fransmännen! Apropå att fejka språk tycker jag att ni ska ta och lyssna på det här klippet också och se om ni kan gissa varifrån talaren ursprungligen kommer.

1 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

ha ha, jag kanske skulle ha tittat på den här filmen innan mitt muntliga prov för att få lite tips. Då hade det nog gått bättre. Men det funkar nog bäst om det är den andra som håller låda.