söndag, januari 15, 2012

2011

Ytterligare ett år är till ända, och innehållsrikt har det varit! Jag tog en gammal lista från 2008 och gjorde om den lite för att sammanfatta det senaste året.

Årets åstadkommande: En storstädning av lägenheten? Har nog inte utfört några stordåd i år direkt
Årets kontrast: Att plugga på grundnivå vs masternivå
Årets hype: Fantastiska Erato, a.k.a. Kesovokalisterna, förstås!
Årets köp: Min iPhone förstås! På bara någon månad blev jag helt beroende
Årets resa:  Det blev förstås en sedvanlig tur till Frankrike, men charterveckan till Sicilien med Lina var härlig!

Jag och Lina på Sicilien
Årets projekt: C-uppsatsen, helt klart. Och klar blev den, i tid! 
Årets jobb: Extrajobb som pedagog och läxhjälp för en tjej här i Uppsala
Årets hat: Den ständiga pengabristen så fort hyran är betald
Årets premiär: Jag fick gå på Högtids-KK (bal för Uppsalahöjdare) för första gången
Årets accessoar: Räknas telefonen? Kanske mitt Eiffeltornshalsband annars.
Årets rutin: Att spendera all pluggtid uppe i glaskorridoren på institutionen
Årets inneboende: Ellen, som bodde på madrass på mitt golv några veckor på raken i början av båda terminerna

Jag, Ellen och kavaljerer på Inspektorsskiftesbalen
Årets kurs: Översättning I - äntligen får jag pyssla med det jag vill göra i framtiden!
Årets dans: Nationsfrancaisen vi försökte lära oss på förra vinterkongressen
Årets värsta raggningsreplik: "Jag har glömt var min kompis bor, får jag sova hos dig?"
Årets mest sedda serie: Downton Abbey, fantastiskt kostymdrama!
Årets Sverigeresa: När jag hälsade på Lina uppe i Umeå en långhelg i mars
Årets förfest: BN:s egen fördrink med egen punsch och egna hedersgäster inför höstbalen
Årets fest: Majmiddagen. Vad kan slå kottkrig på Pollacksbacken ackompanjerat av blåsorkester?
Årets efterfest: Räkan-släppet, efter Majmiddagen
Årets maskerad: Min födelsedagsfest på tema T

Trikoloren...
och Tiffany Persson på T-fest

Årets användbara pryl: iPhonen. Kolla kontot, blogga, fota - användbar till allt!
Årets förändring: Jag vågade äntligen testa på att bli brunett!
Årets blåmärke: Bitmärket efter en plötslig attack från en bordsgranne på fest... Det finns då folk till allt!
Årets låt: Bögarnas fel
Årets snyggaste hemkomst: När jag i lågskor klev hem från Vårbalen tidig förmiddag och en söt liten dam påpekade att jag borde hålla upp klänningskanten lite mer för att den inte skulle släpa i backen
Årets festform: Högtidsdräkt
Årets "avslut": Examensceremoni efter fyra fina år på Språkvetarprogrammet. Tack för allt!
Årets dryck: Punsch. Studentikost så det förslår!
Årets mat: Matlåda
Årets bakverk: Cupcakes!
Årets matorgie: Mitt cupcakekalas/examensfirande i juni


Årets i-valet-och-kvalet: Om jag ska spara ut luggen eller behålla den. I-landsproblem! 
Årets lärdom: En C-uppsats skriver inte sig själv
Årets vänner: 123 stycken nya enligt Facebook
Årets utskott/nämnd: Stipendienämnden eller biblioteksnämnden, fina på varsitt sätt
Årets historia: "Bitmannen" som attackerade min arm och orsakade det fina blåmärket på Majmiddagen
Årets upptäckt: Hair donut! Äntligen finfrisyr på två minuter
Årets språk: Francais, bien sur!
Årets lycka: Att bli antagen till Översättarprogrammet! 

0 kommentarer: