lördag, maj 21, 2011

Vårbalshelg

I morse kl 05.50 mailade jag in C-uppsatsen till handledarna och cyklade hem från Engelska parken. Sedan blev det lite fix inför helgen, och födelsedagsmys på Klaras härliga terrass/gräsmatta.
I morgon skriver jag antagningsprov till Översättarprogrammet mellan 9 och 16, så håll tummarna för mig nu allihopa! Så fort jag har det avklarat, med bravur förstås, drar jag på mig balklänningen och går direkt till Triangeln för lite fördrink innan det blir vårbal, på Västgöta nation den här gången faktiskt. Jag ser fram emot det så mycket, den här helgen kommer att bli fantastisk!

Allt är packat och klart inför morgondagen, så sen återstår det bara att se hur länge jag lyckas hålla mig vaken det här året. Senaste vårbalen höll jag ut till elva på förmiddagen har jag för mig... Men med bra väder och lite kubb kanske det går att lägga till ytterligare några timmar på det rekordet!
Gårdagens rekord av 19 raka timmar på universitetet har dock tagit ut sin rätt, så nu hoppar jag i säng. Trevlig helg allihopa!

1 kommentarer:

Rebs sa...

Hur gick provet då?