tisdag, mars 01, 2011

It's a small world

Jag har precis upptäckt en fantastisk sida för bildredigering, nämligen tiltshiftmaker. Man laddar upp ett eget foto, drar lite i några pilar, och vips: världen i miniatyr. Det här kommer jag inte tröttna på att leka med i första taget! Här kommer några av mina egna foton, omvandlade med Tiltshiftmaker.





(klicka på bilderna så syns det tydligare)

Än så länge provar jag mig bara fram, för att se vilken typ av bild verktyget får bäst effekt på. De två sista blev väl rätt okej, eller vad säger ni?

4 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Coolt hördududu!

Lovisa Språkpolisa sa...

Tänkte väl att du skulle gilla det :) Visst var det sån effekt du pratade om förut?

Julia sa...

Den näst sista bilden ser verkligen ut som ett docklandskap. Detta måste testas!

Sibe sa...

Hej.
Testa att använda bilder tagna högt uppifrån, då får du bäst effekt på tiltshiften.
Lycka till!