onsdag, februari 16, 2011

Ge mig värme och vår!

Det var -20 C (nej, jag vet inte hur man gör grader-ringen!) i natt! Då börjar man ju undra när den där våren ska komma egentligen... Det är februari nu, så ett tag till får snön gärna ligga kvar. Men i mars vill jag inte ha någon ny köldknäpp, utan då ska det börja smälta undan och blommorna tittar fram. Jag gör mitt bästa för att skynda på denna process med hjälp av min nya bloggbakgrund. Jag saknar solen och värmen. Jag längtar också efter...

Att cykla. Rosé. Jordgubbar. Bära klänning utan att frysa. Picknick.
Härliga promenader. Att fota blommor.
De där första soliga vårdagarna då alla strömmar ner till Fyrisån
Bryggan!
Att helt enkelt kunna vara utomhus utan tio lager kläder

3 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Här kommer en kommentar skriven 60 mil norr om Uppsala. Igår morse var det -27 när jag gick till Campus. Barmark har jag inte sett sedan oktober och förväntar mig inte kunna se den förrän i kanske mitten av maj. Positivt med Ume är att det finns ett ljusrum med artificiellt ljus, som kan användas vid behov. Behov finns också.
Allt är relativt.

Rebs sa...

Åååh, den längtan!

Lovisa Språkpolisa sa...

Du är också med på längtan-listan Rebecka :)