lördag, december 11, 2010

Dag 11: Mina bloggfavoriter

Det finns några olika kategorier av bloggar jag besöker, och mitt bloglovin-konto är alltid överfyllt när jag loggar in. Här kommer några favoriter av olika typer.

Kompisblogg
Många av mina vänner har bloggar, men den jag uppskattar mest är Linas. Hon började blogga på min inrådan, strax efter att jag själv startat min blogg. Eftersom hon bor i Umeå är det kul att kunna följa hennes göromål där, och ofta har hon också små funderingar kring sitt ämne (psykologi) eller annat intressant. Och så roas vi av samma saker, såsom fuldanser och glossidor...

Fotoblogg
Jag följer en hel drös sådana också, för att få tips gällande fotografering och redigering, eller bara inspireras av vackra bilder. Den blogg jag blir som gladast av att se uppdaterad är Nevnarien. Jag kan inte riktigt motivera varför, förutom att Elin Kero, som driver den, är en väldigt duktig fotograf, men både hennes bilder och hennes blogg har en speciell känsla över sig. Lite som magi.

Bakblogg
Jag bakar inte så ofta själv, men jag älskar att surfa runt bland härliga bakbloggar och inspireras av färgglada cupcakes och saftiga bakverk. Och hoppas att jag en dag ska ta tag i att göra dem själv. Här kan jag faktiskt inte välja mellan Linnéas skafferi och Söta saker - de är lika underbara och inspirerande båda två.

Språkblogg
Det är ju givet att jag läser språkbloggar, och lika givet att det är Lingvistbloggen, från Stockholms universitet, som jag föredrar - där skriver ju mina favoriter Mikael Parkvall och Östen Dahl. De kan konsten att göra vilket ämne som helst roligt och intressant.

Självklart vill jag att just min blogg ska bli just din favorit, så passa på att börja prenumerera på Lovisas guldkorn via Bloglovin.

1 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Din blogg är min absoluta favorit :) Här har du ett tips på ytterligare en bakblogg: bakpassion.blogg.se