onsdag, december 01, 2010

Dag 01: Om mig själv

Att jag är 23 år och bor i Uppsala kan ni läsa här i kanten. Att jag växte upp i Västmanland, Hallstahammar närmare bestämt, vet en del av er, liksom att familjen sedan flyttade till Malmköping, Södermanland, varifrån jag ytterligare några år senare tog mig till gymnasiet i Strängnäs, vidare till Frankrike, tillbaka hem och så till Uppsala som sagt. Det som drev mig genom de tre - fyra senare punkterna är språk - den enda sak som jag känner att jag verkligen kan. Jag är bra på språk, särskilt svenska och franska. Jag har känslan. Jag är svag för ordvitsar, skulle kunna tala i endast sådana om jag trodde att jag skulle ha några vänner då.

Jag är en pysslig människa. Jag har alltid en massa idéer, men inte alltid tålamodet att sätta mig ned och ta tag i dem. Jag är engagerad och kan inte låta bli att ta plats i en styrelse, nämnd eller ämbete när tillfälle ges. Just nu har jag precis en av varje av de tre.

Jag kan nog verka lite reserverad, nästan blyg, när man först lär känna mig, men det går fort över. Jag är en rätt sprallig typ, som kan släppa loss i töntiga dancemoves eller fula mig på kort. Jag är en nörd när det kommer till att klä ut sig - maskerader måste vara en av de bästa uppfinningarna någonsin!

Jag är en riktig slarvmaja, som inte diskar varje dag och som sprider prylar över hela lägenheten. Ändå har jag en minituös ordning i små lådor eller liknande, och väl uttänkta strategier för att kunna sortera upp alla mina DVD-filmer efter språk, land, skådespelare och omslagsfärg.

Jag är en sån som vill mycket.
Jag vill att många ska läsa min blogg, men jag vet inte varför. Jag skriver ju inte om något speciellt. Jag vill vara en mästerfotograf, men har aldrig riktigt tagit tag i att lära mig alla inställningar på kameran. Jag vill vara student tills jag går i pension, och jag vill ha bra betyg, men jag hittar alltid på annat när det är dags att sätta sig ned och plugga.
Jag är en sån som vill mycket, men kanske når halvvägs, och ofta är ganska nöjd med det. Fast jag släpper aldrig mina drömmar helt.

2 kommentarer:

fia sa...

Det här var en väldigt trevlig listläsning! Jag kanske också borde haka på för att få min blogg på fötter igen:) fast jag ligger redan efter några dagar...

Lovisa Språkpolisa sa...

Jag ligger också lite efter... Det är bara att skriva ikapp några dagar på samma gång:)