onsdag, december 08, 2010

Dag 08: Det här saknar jag

att ta ett dopp i Medelhavet varje morgon klockan nio

att ha en lägenhet där sängen, soffan och köksbordet inte står i samma rum

att träffa mina bästa vänner varje dag

att stanna till hos le boulanger och köpa en färsk pain au chocolat till frukost

att gosa med min katt

självdisciplin

att åka tunnelbana (och ha magnetiskt månadskort)

att festa med språkvetarna

att bo med Lina

att skratta tills jag gråter med Elin

att cykla

att äta minicupcakes på söndagarna

att ha en klädkammare

att ha en fungerande systemkamera

att upptäcka nya platser med ryggsäcken på

att se Sacre Coeur och Eiffeltornet genom fönstret

en normal dygnsrytm

att ha ett sushiställe i botten av mitt hus

att gissa i vilken ordning den franska osten ska ätas

färsk baguette

att ha sällskapsspelkvällar

att laga spontan efter skolan-middag med vänner

att kunna köpa mousserande vin för 1,12 euro

att ha mina "systrar" en tågresa bort

0 kommentarer: