fredag, december 03, 2010

Dag 02: Min dag

Den här torsdagen har varit som de flesta, och ändå så skruvad.

Jag vaknade sent förstås, hade suttit uppe länge för att bli klar med en litteraturuppsats som skulle in... Grävde fram en matlåda ur frysen och gick genom snön till kursarna i Engelska parken, där vi tillsammans gick igenom några texter och lite olika funderingar inför grammatiktentan. Petri kom förbi och påminde mig om att vi hade språkvetarseminarium på eftermiddagen, vilket jag förstås hade glömt! Var med en timme, sedan skyndade jag mig hem till Klaras mysiga lilla lya för middag. Riktigt mumsiga grejer hade hon hittat på, det var uppskattat! jag lovade att bjuda tillbaka snart. När hon sedan gick på filmklubb traskade jag bort till Ekonomikum, där Antonia satt och tentapluggade.

 Jag tycker inte om Ekonomikum, det känns så kalt och ogästvänligt på något sätt. Efter några timmars seriöst pluggande fick jag dock en ny bild av Eko - den passade utmärkt till att spela in en helknäpp musikvideo nattetid. Jag och Antonia avslutade alltså vår tentapluggsdag med att hoppa runt i långa korridorer och shaka loss inne på handikapptoaletten (låten "Push it to the limit" lades på på Antonias dator i efterhand). Sen gick jag hem, kollade upp busstider på datorn, glömde att kolla min tentakod på datorn, och gick och la mig. Med adventsljusstaken tänd, för mysfaktorn.

Som sagt, en vanlig dag med ett lite ovanligt inslag.

0 kommentarer: