torsdag, november 18, 2010

Ett nytt år, en ny tid, men samma gamla vi


Det här är en fin vän. En sån som man borde vara rädd om, och som man vill ha nära. Gymnasievännerna är ett gäng som jag tror att jag kommer att ha med mig väldigt, väldigt länge, förhoppningsvis hela livet, men har man gått på Europaskolan har man också fått en viss smak för att ge sig ut Europa, i världen, vilket gör att vi inte ses så ofta som vi vill. Det här året har varit ett extra långt ifrån varandra-år. Jag var i Frankrike hela våren och sommaren, och när jag nu är tillbaka i Uppsala är Lotta i Camebridge. Hanna är i Berlin. Och Lina uppe i Umeå. Jag har precis långmailat med Lotta via facebook, pratar med Hanna på Skype lite då och då, och hade till och med Lina här över en helg för inte så länge sen. Man kan ju bli lite ledsen vid den tanken, att vi så sällan kan pratas vid och ännu mer sällan träffas, men i stället tittar jag på bilder från förra nyår, senast gången vi alla var samlade, och gör upp planer för det snart kommande firandet.

Tema: hemmafru?


Tema: hemmafru!

Tjejnyårsmiddag -09!

Ja, jag var stolt över mina dekorerade naglar:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ser jag så arg ut på den andra bilden? För att jag inte vill vara hemmafru kanske.. det är ju sant. Det var mysigt förra nyår och synd att jag inte kommer kunna vara med det här året. Vi får ta igen det när jag kommer tillbaka från staterna! Hörs snart liebe Freundin, pusst&kran

Lovisa Språkpolisa sa...

Jag tycker mest du ser lite besviken ut. Du kanske visste redan då att du skulle vara bortrest i år, haha!