fredag, oktober 01, 2010

Ett litet trivselinlägg


Det är härligt att befinna sig i Uppsala idag, och jag önskar inte att jag vore någon annanstans än här (däremot kunde vissa andra få komma hit). Solen skiner på mig och på träden som sakta skiftar färg. Och på min cykel som jag leder hem, bara för att jag vill stanna ute och njuta en liten stund till. Solen skiner på bryggorna utefter Fyrisån. Och på två söta födelsedagsbarn, lika som bär.

Sol i sinne. Jag trivs med det jag studerar (bortsett från tyskan lite kanske, men jag tänker att det nog ger med sig när jag tagit mig tid att förstå det här med ackusativ och dativ), franska är ett underbart språk. jag tänker; vilken ynnest att ha romaner och grammatikböcker som enda kurslitteratur. Det är ju ändå det bästa som finns i bokväg...
Och nu skiner solen in genom mitt halvsmutsiga fönster och ber mig komma ut snart igen. Och jag följer...



1 kommentarer:

Sica sa...

Men gud vad kul och hitta din blogg! Du skriver himla fint! =) Hoppas allt är bra med dig, men det låter onekligen så i inläggen :)