fredag, april 09, 2010

Tillbakablick: april


Aah, april, härliga vårmånad. Aldrig mår nog svenskarna så bra som när solen börjar skymta och de kan börja sitta ute på kafferasten. För mig var förra årets april faktiskt en extra fotofylld månad, dels eftersom det är en väldigt händelserik tid i Uppsala, men även för att mitt sista nummer av nationstidningen skulle slutföras. En klassisk tussilagobild (den är enkel men gör mig glad!) får illustrera månaden, men några smårutor här nere visar även nationskörsfestivalen i universitetsaulan, mitt lag på Snerikes damsupé (samma kväll min lilla kamera gick ett marmorgolv till mötes och tyvärr inte överlevde) och slutligen ett foto från ett hemma hos-reportage vi gjorde för tidningen - det är min favoritbild från Malins triplettrum i Triangeln.



5 kommentarer:

Nanna sa...

Tack för att du skrev. Varje ord betyder mycket för mig och jag uppskattar att du tog dig din tid. De är trevligt att få en bild av alla de läsare som följer min blogg.

Kram Nanna

Ida Törnqvist - konstblogg sa...

okej, ja det kallar jag att utmana sig själv! va häftigt :) vad lever du på om du är arbetslös då?
Låter som ngt man borde testa, att flytta lååångt bort..

Fotograf MissJeni sa...

Tack för ditt förslag, lät hur bra som helst :D men det finns redan http://pctidningen.se/nyheter/foto/video/digital-engangskamera ska dock se om jag kan klura ut några andra saker som gör det bättre :)

Helena sa...

Vackert med tussilago. Fast jag måste säga att det var länge sedan jag såg någon med egna ögon... :/

simone sa...

Natti mysiga lovisa, sov riktigt gott - blir att somna in till skräckfilm för mig (haha, uddda.. I know) men jag älskar det :D