onsdag, mars 03, 2010

Hej då, igen

Januari - februari har bestått av jobb (jag har hjälpt till att starta upp webbshop), någon Uppsalavisit (reccegasque exempelvis) och lite hemmaledigt. Mamma är nyopererad, så jag hjälpte henne extra några dagar, och kom in i en trevlig rutin med några avsnitt Gilmore girls till frukosten, lite fotopromenader i vintersolen och matlagning. Annas tonfisksås är en höjdare!

Nu är det dock mindre lugnt - som vanligt är jag inte alls tillräckligt förberedd när jag ska åka bort, utan far runt i huset och försöker hitta allt som ska packas ner, tar ställning till om det är okej att ta med sig 8 par skor när man ska vara borta fem månader, varvat med att kolla in franska bostadssidor. Hur ska det här gå?

Det känns i alla fall tryggt att börja med några dagar i Nice. Jag kommer att bo hos min höstsambo Elin och röra mig i bekanta omgivningar, träffa lite folk från franskaklassen och förhoppningsvis få lite solsken också. Det är sen det riktiga äventyret börjar... På måndag eller något sådant, har inte bestämt eller bokat än, tar jag tåget upp till Paris. Förhoppningsvis kan jag bo den första tiden hos min italienska kompis Gaia, men jag vill såklart hitta något eget så fort det bara går. Och jobb vill jag förstås också hitta med det samma. Jag hoppas att ni håller tummarna för mig, och fortsätter att följa resedagboken jag skriver på min Frankrikeblogg, när jag nu vinkar hej då till föräldrahemmet och fäderneslandet, igen.

0 kommentarer: