måndag, februari 01, 2010

Upp-triss-ad fotostafett

Jag har glädjen att få vara med i Fototriss sidospår Fotostafetten. Två lag om 20 personer skickar ett tema framåt i kedjan, så får vi se hur associationerna går. Det tema Nina Xi skickade till mig var Tänkvärt. Det var verkligen ett tänkvärt tema, bara i sig! Jag gick och klurade på det lite under dagen, och kom att tänka på ett av de tillfällen då det definitivt är värt att tänka till, nämligen vid schackspel. Det fick jag se en hel del av under hösten i Nice (att lägga sig i turneringen hade dock inte gett mig något större självförtroende kände jag, hehe), så här kommer tre bilder från just det (vilket förstås gör att jag börjar tänka ännu mer själv - nostalgi är ju också tänkvärt...)


Regnigt väder, så killarna förflyttade den tänkta strandturneringen in till vårt köksbord. Observera tänkarposen!

Samma grabbar, samma spel. Helt annat väder och helt annan spelplan.

Det gäller att tänka efter före!
Det är för övrigt de underbara månader jag spenderade på Rivieran som gett mig idén till temat jag skickar vidare, men jag tror att det finns många andra intressanta infallsvinklar kvar för nästa stafettmedlem. Jag skulle vilja se Veronica fota på temat Paradis.

3 kommentarer:

Nina sa...

Bra tolkning och fina kort, sista blir min favorit! Ser verkligen härligt ut, förstår att associationerna gick till paradis... :-)

KriBo sa...

HM Klurigt sätt att spela på...:-)

Pennelina sa...

Härlig tolkning och underbara bilder på temat :-)

Kram!

Pennelinas Ordbruk