onsdag, februari 03, 2010

Tillbakablick: januari

Tillbakablick. Ett trevligt ord, och ett ännu trevligare initiativ. Skaparen av Fototriss är också upphovsmakerska till detta, och jag gillar det! Tanken är att den som deltar ska leta upp en eller flera opublicerade bilder från samma månad för ett år sedan, och kanske reflektera lite över just den månaden i ens liv... Januaris tillbakablick är redan förbi, men eftersom jag tänkte att det kunde vara trevligt att följa detta under ett helt år så lägger jag upp ett försenat inlägg ändå.


Januari 2009 alltså. Förutom att jag försökte få klar höstterminens kurs i och med den avslutande textanalys-hemtentan, och hade tagit mig lite vatten över huvudet med den nya oförståeliga kursen i semantik och pragmatik, så var det tidningen som upptog det mesta av min tid. Tidningen, alltså Aktuellt (från Södermanlands-Nerikes nation), var mitt skötebarn under hela förra skolåret, då jag som en av två redaktörer ansvarade för allt innehåll och dess utformning. Inte så lätt alltid, men ständigt roligt och lärorikt! Min kamera kom till stor nytta, för att till exempel illustrera vissa artiklar. Bilden ovan, som ska föreställa fyra glas med Bäska och Nyping, är egentligen bara en bild vi slängde ihop under lysrören i köket med hjälp av vatten och lite avslagen Pommac. Delar av den kom med på ett hörn i ett litet kåseri om etiketten inom studentvärlden. En annan del i det numret var den veckotidningsinspirerade "Vårens måste ha-prylar". Här nedan är några av delarna, dock i en udda Paint-ihopknåpad presentation.

0 kommentarer: