söndag, januari 31, 2010

Uppsalalala... igen


I veckan har jag spenderat några härliga dagar i Uppsala. I tisdags kväll var det Susannas 25-årsfest, vilket var den största anledningen till att jag åkte dit, men resten av dagarna har jag fyllt med luncher och fikor med favoritpersoner som jag har saknat mycket det senaste halvåret. Och lite quiz på onsdagkvällen förstås! Så har jag återinskrivit mig på mitt förra hem Snerikes också, i och med att jag har fått för mig att jag i vår ska läsa "Introduktionskurs i nytestamentlig grekiska", 15 hp. Wish me luck! Sen lämnade jag äntligen in den självavstängande telefonen på lagning också, eftersom jag hade fått en reservtelefon av Niclas. Den får jag dock inte riktigt igång, så nu är jag inte nåbar på mobil. Så handikappad man känner sig då! När jag ändå var i stan tog jag en sväng förbi Engelska parken också för att se att allt var sig likt, och själva parken och gamla kyrkogården var lika vackra som vanligt. Se bilden ovan. Det är Domkyrkan som skymtar längre bort. Slottsbacken med Magistern och Glunten är en annan känd vy över Uppsala, så den får avsluta nostalgitrippen för den här gången. Tjipp och hej!

0 kommentarer: