måndag, augusti 17, 2009

Ko-mmunikation

Ett nytt fototrisstema (kommunikation), och jag kände mig lite inspirationslös. Vad för kommunicerande saker skulle jag kunna hitta här ute på landet? Jag såg mig omkring, och insåg att det är få djur som vill kommunicera och interagera med människor som kor. De är ju så himla nyfikna av sig! Jag tycker att man kan förstå en hel del av deras kommunikation i bilderna nedan. Vad säger ni?


"Vad är du för en?"

"Har hon nåt käk kanske?"


"Dags att dra, bruden"

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

:-) Rolig tolkning av veckans tema. Ja, ibland undrar man vad som rör sig i skallen på kreaturen. Vi fick gå genom en hage med långhornade highland cattle vid Stenshuvud i somras och man hoppades ju att de skulle vara på gott humör.

Cumulunimbus sa...

haha, den här serien var verkligen ko-lossalt kul! Fick de något käk eller drog du? :)

Anne-Lie sa...

Den härligaste tolkningen jag sett hittills denna veckan;-))