söndag, augusti 16, 2009

Good old stonecake

Mitt rum behöver tydligen rensas innan jag åker till Frankrike. Det sa i alla fall pappa när han kom in här halv tio i morse och började rumstera om. Jag hade somnat rätt sent eftersom jag ville läsa ut en bok först, så det var inte direkt ett positivt uppvaknande. Nu har vi i alla fall lyckats slänga ut en hel del grejer. En gammal lavalampa och två stora högtalare går till tippen. Pappa ville slänga LP-spelaren också, men där sa jag nej. Jag använder den visserligen itne jättemycket nu, men när jag senare flyttar till något större kommer jag att vilja ha en, och då skulle det kännas dumt att säga "Just det, jag hade ju faktiskt en LP-spelare, men den slängde vi bort tillsammans med en lavalampa och gamla kvitton från Asien". och förresten, om spelaren med hylla rök, var skulle jag då ha alla skivorna? Nej, den får stå kvar.

Papper i stora högar har sorterats igenom framför andra säsongen av Gilmore girls. Nu kan man nästan se mitt skrivbord igen! Jag har påbörjat en att göra-lista också, och måste bocka av något varje dag de närmaste två veckorna. Här är ett urval punkter:

  • Ansöka om studieuppehåll från programmet
  • Klippa och slinga håret
  • Hälsa på Morfar
  • Köpa en ny resväska (modell gigantisk, helst med matchande kabinväska)
  • Fixa med utlandsförsäkring
  • Ordna nån slags avskedsfest
  • Kolla upp franskt bostadsbidrag
  • Se klart Gilmore girls-boxen
  • Fika på Björndammen

Jag har inte tagit med de mer uppenbara sakerna, som att tömma hela min lägenhet i Uppsala på kläder och prylar eller att packa den icke-existerande väskan. Tur (ööh) att jag bara jobbar fem dagar den här veckan!

0 kommentarer: