torsdag, augusti 20, 2009

15, Rue du Pont Vieux

Vi har blivit med lägenhet! Jag hade lite mailkontakt förut med några av de andra som ska läsa kursen i Nice till hösten, och bestämde med en tjej (Elin från Västerås) att dela lägenhet. Nu har vi alltså äntligen fått tag på en. Skolan ordnar allt runtikring, så vi fick bara ett mailerbjudande med lite info om lägenheten att tacka ja eller nej till.

Det är typ en tvåa, så en av oss kommer att få sova ute i vardagsrummet, men det kan vi förhoppningsvis lösa på bästa sätt. Vi får väl bo där halva terminen var. Hyran var i alla fall lite lägre än förväntat (400 euro var i månaden), och lägenheten verkar riktigt trevlig. Den ligger på femte våningen utan hiss (så när jag kommer tillbaka till Majklockan kanske jag har vant mig av med hissåkandet), och verkar solig och fin med utsikt över Nices hustak. Minikokplattor och pyttekylskåp ser det visserligen ut att vara, men en egen tvättmaskin i köket tackar väl ingen nej till;)


Visa större karta

Visst ser det ut att ligga ganska nära stranden?

4 kommentarer:

Malin sa...

Åh vilken fin lägenhet!

Tova sa...

Tvättmaskin i köket - har de sånt i Frankrike också? Det var jättevanligt i England

Saila Aho sa...

Shit vilken snygg! Jag och Martina bor på Rue de Paris 22. Vår lägenhet är inte alls lika fin, fast den är ganska billig.

Saila Aho sa...

Shit vilken snygg! Jag och Martina bor på Rue de Paris 22. Vår lägenhet är inte alls lika fin, fast den är ganska billig.