onsdag, juli 22, 2009

Smultronställe

Temat i veckans fototriss är smultronställe. Visst har jag många smultronställe, men inget riktigt här i närheten tänkte jag. I Uppsala finns många härliga, och i Paris ett oändligt antal. Hallstahammar, där jag befinner mig nu, måste ju vara världens tråkigaste ställe. Till sist kom jag ändå på att det faktiskt finns en vacker del av Hallsta, nämligen området kring Skantzö. Jag fick alltså in dubbla "s" i trissen. De här bilderna tog jag där, närmare bestämt intill Skantzsjön samt vid slussen, för någon vecka sedan när Anna och jag picknickade efter jobbet.



2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

OK, Hallstahammar är kanske inte Paris, men lite exotiskt är det med slussarna, tycker jag. :-)

Eva-Marie sa...

För mig som aldrig varit där verkar det spännande! Kram