lördag, juli 11, 2009

Fan fan fan

Frankrike var ju alltså planen för hösten. Det är det kanske fortfarande, men det återstår att se. Jag hade ju alltså sökt Franska A i Nice, och räknade faktiskt kallt med att komma in. Det där "om jag kommer in" som jag la till när jag berättade om mina planer för nästa termin var egentligen mest en slags extraförsäkran, eller nåt man bara lägger till helt enkelt. Sånt man säger.

Jag kanske inte skulle ha varit så kaxig, för nu står jag här med ett antagningsbesked som säger att jag ska läsa Svenska C i Uppsala i höst. Franskakursen jag sökte via Mälardalens högskola står jag som reserv till; reservplats 6 i betygsurvalet och första reserv i gruppen för tagna högskolepoäng. Plats 6 och 1 tänker ni, det är ju inga problem. Men när antalet antagna i urvalsgrupperna är 10 respektive 8 krävs det ändå ganska mycket...

Aaah, jag blir galen på den här ovissheten! Ska jag kanske göra som i den där franska filmen som gick för nån vecka sen, ta reda på vilka mina konkurrenter är och mörda dem en efter en?

6 kommentarer:

Niclas sa...

Beklagar! Vad tråkigt.

Tänk såhär: du får ännu en termin i mitt sällskap. Det borde väl ändå vara en liten (läs: gigantisk) tröst?

Malin sa...

Mä, va tråkigt Lovisa! Hoppas att de som är antagna kommer på andra tankar eller chickar ur.

Ha så kul ikväll!

Kram

Linnéa sa...

Gör som i den franska filmen, absolut! Håll hoppet uppe så ska jag hålla alla tummar jag har!

A sa...

Men! MDH är så brå på att göra folk besvikna. Det ordnar sig säkert - folk hoppar jämt av och ångrar sig etc! Även i små grupper. :)

A sa...

"Brå" - bra svenska! Brå deer! Snel hest.

Tova sa...

Ajaj, vad jobbigt! Håller verkligen tummarna för att det är någon som hoppar av så att du får åka.