onsdag, juni 17, 2009

København

Resan ja, den måste jag ju berätta om. Ska försöka att inte vara så långdragen för en gångs skull, utan det får bli lite foton med kommentarer i stället. En bild säger ju ändå mer än tusen ord, eller hur?

Vi åkte buss ner till Malmö, där Lovisa mötte upp oss (kolla Turning Torso i bakgrunden) och lät oss övernatta hos henne i det lilla "Snobben-huset".

Nästa morgon tog vi tåget över till Köpenham och Sofia. Vi fick träffa hennes skelett Faster Rut.

Regnet öste ner, så vi flydde in på "Let's sushi" för lunch. Då fick vi träffa Odin också. På kvällen fick vi följa med på examensfest, men min kamera fick stanna hemma.

Nästa dag var vädret finare, så då kunde vi turista lite.
Jag var tvungen att göra lite "dansk konst". Alla cyklar för övrigt i Köpenhamn!
Vi hittade en fuskhavsfru, och gjorde påsen förstås!

Jag ville också posa.
Klassiska Köpenhamnsvyn.
Jag tog hur många bilder som helst på Den lille Havfru!
Den mest lyckade bilden, haha
Vi hittade en utställning med knäppa, dock genuina, skyltar. Den triangulära snett bakom är nog min favorit!
Mysko ställe med uppstoppade djur på väggarna
Reklamen vi skrattade åt hela helgen
Syltetøj är mitt favoritord på danska

Och på söndagmorgonen, bussen hem över Öresundsbron...

3 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Ni tycks ju haft der riktigt fint.

Linnéa sa...

Vilka fina bilder! Men vad sysslar du egentligen med på din påsbild?

Lovisa Språkpolisa sa...

Är det nåt slags påhittad danska från din sida där, Lina?

Linnéa: Jag är under vattnet ser du väl!