onsdag, juni 03, 2009

Grattis Linnéa!


Idag fick Linnéa veta att hon kom in på Översättarprogrammet här i Uppsala. Jag är superglad för det, mest för Linnéas skull förstås, men också för min egen. Det betyder ju att hon blir kvar här i Uppsala de närmaste två åren. Jag flyr ju visserligen fältet ett tag, men sen kommer jag tillbaka, och då vill jag förstås att så många som möjligt av mina finaste ska vara kvar här i stan. Tänk vad toppen det skulle vara om Johan också kunde få gå i hennes klass... Jag håller tummarna!

Apropå Linnéa och Johan så var vi ute med svenskagänget och åt i måndags. Vi hade tänkt äta på Bryggan igen, men det var fullt, så det blev Taket på V-Dala i stället. Inte riktigt samma kvalitet på maten, men chevreburgaren jag beställde var ändå riktigt god. Äppelkakan till efterrätt var mer av en besvikelse. Den var lite torr och bränd, men det värsta var att servitrisen verkade ha staplat tallrikarna på varandra på vägen ut, så chokladkakorna Anna och Linnéa hade beställt hade smetat av sig på undersidan av min tallrik, vilket förstås fastnade på mina nya, ljusblå byxor. Tack för det! Då saknade jag allt Bryggan lite, de har ju faktiskt utbildning för sina servitriser (fast det där borde ju vem som helst ha kunnat räkna ut skulle hända). Kvällens bästa var dock på hemvägen, när vi skämtade och bad Niclas klättra upp i ett träd och hämta GB-gubben som vi sett där någon dag tidigare. Han gjorde det, och lyckades! Det var en väldigt glad Anna som inte behövde gå hem ensam till sin lägenhet den kvällen;)

1 kommentarer:

Linnéa sa...

Åh, vad söt du är fina, fina du! Tack! Jag är också jätteglad att jag blir kvar här, med dig! fast jag tycker inte alls om att du ska åka bort så länge...:( Puss!