lördag, juni 06, 2009

Democracy is cool

I morgon är det val till EU-parlamentet. Skrämmande att så få vet om att det ens är val, och att många andra inte tänker rösta! Och nej, det är inte så att de bara inte vet vad de ska rösta på, utan de har beslutat sig för att strunta i sin demokratiska rättighet och helt enkelt skita i allt. Jag säger som Josse: "De som inte tänker rösta kan ju flytta till Kina och se hur kul det är". Jag är inte den som brukar engagera mig när det gäller politik, men det här är ju en helt annan sak. Att rösta är en självklarhet. Jag vet faktiskt fortfarande inte vad jag ska rösta på... Det är svårt det här. Inget parti känns ju riktigt rätt, så finns det då någon specifik kandidat som jag kan hålla med mer? Aaah, i morgon gäller det.

Tingeling-gänget har gjort en låt för att uppmana folk att rösta i morgon:



Det man kan fundera över är den gravida dansaren, och varför de åker runt på såna där grejer...

0 kommentarer: