fredag, maj 08, 2009

Världens tråkigaste sommar i sikte

Min pappa ringde och bad mig jobba hos dem i sommar igen. Jag har hela tiden sagt att jag inte skulle jobba där något mer, men i nuläget är jag tyvärr inte riktigt i en position där jag kan säga nej, eftersom jag inte har något annat jobb. Jag har försökt göra lite för- och emotlistor för att se hur det här skulle påverka min sommar.

Cykelaffärens plus:
- Säker inkomst, vilket definitivt är ett plus inför Frankrike
- Om jag dessutom lyckas hyra ut min lägenhet i Uppsala har jag i stort sett inga utgifter
- Jag behöver inte sätta mig in i nya arbetsuppgifter
- Jag får träffa släkten (de jobbar ju typ där allihopa)

Cykelaffärens minus:
- Arbete sex dagar i veckan
- Jag kommer inte att ha något socialt liv över huvud taget på två månader
- Det är stressigt
- Jag kommer inte att kunna träna
- Det är outvecklande

Sommar i Uppsala:s plus:
- Flera av mina vänner ska spendera sommaren här = umgänge
- Om jag faktiskt fick ett jobb skulle det vara inom ett nytt område, dvs lärorikt, och dessutom tillföra en punkt på mitt CV
- Jag kan gå till Friskis när jag vill
- Frihet i allt annat också, ex. matvanor, tider osv

Sommar i Uppsala:s minus:
- Under förutsättning att jag gick på CV-turné och faktiskt fick ett jobb skulle jag ändå inte kunna lägga undan särskilt mycket pengar till hösten, med tanke på den höga hyran osv.

Allt positivt talar ju egentligen för att jag borde spendera sommaren här i Uppsala, utom ekonomin. Uppsalas enda minus. Och tyvärr är det väl pengarna som styr här i världen... Skit alltså.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du kan ju cykla :)

Mamma sa...

Är det verkligen så illa? "Världens tråkigaste sommar"