onsdag, maj 13, 2009

Vårbalsbiljetter och vemod

Idag var det dags att köpa biljetter till vårbalen. Det var en rätt lång kö med människor som stod utanför huset när de öppnade portarna. Synd för dem att de fick vänta ytterligare en timme, medan vi ämbetsmän kunde glida förbi kön. Det var roligt. Det här med balen ger mig lite ångest dock. Jag har fortfarande ingenting att ha på mig...

När jag ändå var på Snerikes passade jag på att lämna tillbaka mina nycklar för terminen, fast först hämtade jag mina sista saker från redax-skrubben (däribland badmintonsetet jag fick i julklapp på ämbetsmännens julbord - så här års kan det ju faktiskt tänkas komma till användning). Så var det här ämbetsmannaåret till ända... Det känns vemodigt att ha messat folk om deadline, spenderat halva natten på redax och delat ut tidningar i Triangeln för sista gången. Jag känner mig i alla fall väldigt stolt över mitt arbete, och känner att jag har lärt mig mer och mer för varje nummer. Särskilt det sista numret lyckades jag och Maja riktigt bra med. Hur trist det än är att min redaktörstid är förbi så känns det i alla fall bra att få sluta på topp!

Aktuellt - min stolthet

1 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Du ska absolut känna dig stolt! Du har gjort ett toppenjobb. Jag var lika imponerad för varje nummer. Förstår att det känns konsig att det är förbi. Blir ju ofta så när man jobbat intesivt med något.