lördag, maj 23, 2009

Uppladdning

Vårbalen. En av de största händelserna under studentåret i Uppsala. Jag har förberett mig så gott det går nu. Inhandlad överdel och lånad kjol, en brosch till överdelen och pärlgrej att ha i håret. Nagellack och glittersmink som passar till kjolen. Vita handskar och vit väska har jag sedan tidigare, och ett par skor som bara behöver putsas upp lite. Och indragningsstrumpbyxorna förstås. Som smycken blir det de vanliga pärlorna (de som jag köpte i Kina).

Det är dock inte bara sin utstyrsel man behöver planera. Sångboken får jag inte glömma hemma, liksom lite kontanter. Och så bubbel och snacks till fördrinken hos Linuz. Här hemma har jag gjort i ordning en gigantisk pastasallad, så att jag har både till lunch i morgon och när jag än kommer hem efter balen. Lite chips och cola är också sådant som kan sitta bra efter en riktig baluns. Skavsårsplåster ska på, och ett par skor utan klack ligger i väskan till de sista timmarna. Här ska dansas natten lång! Viktigast av allt är dock konststycket att kunna vända på dygnet redan innan (vilket är precis vad jag gör just nu), så att man kan vakna utvilad så sent på dagen som möjligt innan det är dags att börja göra sig i ordning.
Vilken vårbal det ska bli!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

ja, han skötte inte sig jobb under ESC!

Ha så roligt ikväll!

Fräulein Aldrin sa...

oj, du satsar hårt märker jag. Hoppas du får en toppenkväll/natt.