måndag, maj 04, 2009

Så här ser det ut där jag är idag

Nej, det hade ni nog inte velat se. Regnet öser ner i Uppsala. Men eftersom temat för veckans Fototriss lades upp redan natten mellan lördag och söndag, tycker jag att det måste vara okej med lite bilder tagna under helgen.

Så här städad var gräsmattan i Triangeln i fredags, dagen efter Valborg.

Grillning på fältet här utanför Majklockan i lördags. Den här bilden känns väldigt talande för hur jag tror att resten av den här våren kommer att bli.

Trots att söndagen var mulen var det några blommor som vågade sig fram.

7 kommentarer:

petralin sa...

Härligt somrigt! Vacker blomma!

christina sa...

Hej, ja det har ju varit väldigt varmt här i Götet. Men nu är det svalare. Det är nästan att det går för fort med allt som blommar och knoppas. Lagom tempo är ju bäst. Allt gott! Uppsala är fint där har jag bott några år-

lustigkurre sa...

Jag tror att grillningen, trots väder, ändå blev lyckad.
Jag tycker bäst om sista bilden men jag är för tillfället ganska fixerad på blommor och knoppar ;)

Kikan sa...

Åh vilken fin bild på blomman!! Kram Kikan

tgilberg sa...

Så fint det siste bildet var :)

Ninna sa...

Tack för titten på min blogg. Var bara tvungen kolla upp någon som kallar sig Lovisa SPRÅKPOLISA!

Men varför drar du dig för regniga bilder? De kan vara oerhört vackra.

Tänker ännu en språkpolis... =D

Lena sa...

Den sista bilden på blomman var underbar. Får sommarkänsla. Men snart är vi nog där vi också (vi i norrland alltså)