fredag, maj 15, 2009

Flashbacks

Jag var och städade på Snerikes ett tag idag, innan jag var tvungen att gå på föreläsning. För de som har städat är det städsexa med tema nittiotal ikväll. Jag och Hanna hade hunnit köpa teaterbiljetter innan vi fick reda på det, men ska gå dit efteråt. Nu har jag ca en kvart på mig att komma på vad jag ska ha på mig... Med lite mer tid på sig hade man säkert kunna hitta en Spice girls-tröja och kanske ett par Adidasbyxor, men nu fick vi veta det här alldeles för sent. Hemma hos mina föräldrar har jag både sånt där fusktatueringshalsband och klumpiga platåsandaler som hade varit perfekta en kväll som denna. Ett par jazzbyxor hade inte heller varit helt fel... Om jag hade varit kille skulle jag lätt ha haft spikes i håret; nu får det bli råttsvansar i stället. Kanske en långärmad tröja med T-shirt utanpå, det var i alla fall populärt i min klass på lågstadiet.

4 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Åh, jag vill också gå på 90-talsparty. Då skulle addidasbyxorna och spice girls-magtröjan komma till nytta igen.

Linnéa sa...

Vad gullig du är. :) Och tack för igår!

Rebecka sa...

Jag gillar inte ostbågar.

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra