söndag, maj 10, 2009

Broken flowers

Jag och Anna tittade på Broken flowers igår. Jätteskum film. Jag hatar filmer som bara ska var smarta... En sak med lite kluriga slut, men den här hade ju inget slut alls! Sånt gillar vi inte.

Han i filmen gav bort rosa blommor. DET gillar jag i alla fall. Jag har en hang-up på blommande träd. Jag vet inte vad det är med just det, varför en kvist med några blommor på skulle vara finare än när blommorna växer direkt på marken. Men så är det. Och jag kan bara inte sluta fota sådana motiv. Här är några av de senaste:


2 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Oj, lustigt. Just den filmen såg jag också förra veckan. Tyckte också att den var märklig. För mig hade den däremot ännu mindre slut eftersom jag somnade innan den var till ända.

Lovisa Språkpolisa sa...

Haha, just typiskt. Men du missade nog inte så mycket då i alla fall!