måndag, maj 11, 2009

Älska din hembygd, värna dess ära och frid eller dö

Det var landskap igår. Terminens sista landskap, liksom Peters sista landskap som förste kurator. Det var nostalgiskt på något sätt. Festsalen var mer fylld än vanligt, kanske på grund av den nyvalda (dock något förvirrande) landskapsveckodagen: en söndag. Nästan alla poster fylldes, och jag imponeras av vilken bra mix av människor vi har på nationen. Med tanke på de val som gjordes igår så är jag övertygad om att hösten -09 blir oslagbar på många sätt. Typiskt då att jag inte kommer att vara här... Men jag ångrar ingenting. Nationen kommer att stå kvar när jag är tillbaka från Frankrike, om än med en något förändrad ämbetsmannakår.

Det blev en lång kväll, med galen dans i discoljuset, och uppmuntrande samtal. Jag fick sagt till mig något som jag blev väldigt glad över och kommer att bära med mig. Festen fortsatte länge, och när jag cyklade hem genom duggregnet i den ljumna vårnatten kände jag mig tillfreds på något sätt... Att jag sedan hade varit förutseende nog att köpa hem en pan pizza till frysen för just detta tillfälle gjorde inte direkt saken sämre. Det var ljust ute när jag somnade i soffan.

Landskapet

De, tack vare min övertalningsförmåga, nyvalda helgfikavärdarna. Ni kommer att göra ett sjukt bra jobb!

Dansande ämbetsmän, och ett kuratel på bardisken

Världens bästa 1Q

1 kommentarer:

Linnéa sa...

Vilken härlig kväll det låter som! :)