måndag, mars 16, 2009

Svettigt värre

Den här terminen har jag äntligen tagit tag i det där med att börja träna, och hittills har det gått ganska bra. Jag försöker gå till Friskis&Svettis (i Ekeby för det mesta, det är ju närmast) varannan dag, men i alla fall tre gånger i veckan. Det är ganska många studenter som tränar där, så jag träffar på någon jag känner nästan varje gång. Det är kul med lite träningssällskap (6 språkvetare på samma medelpass är nog rekordet hittills)! Jag hade dock inte räknat med att lärare också kunde tänkas hänga på Friskis. Än mindre hade jag tänkt mig att komma in i stora salen och se en av våra lärare från första terminen på programmet som ledare i mitten (jag visste visserligen att hon höll i pass, men det här skulle inte vara ett av dem!). Man känner sig ju aldrig särskilt snygg när man tränar, och jag ångrade genast att jag hade på mig min t-shirt med texten SPRÅKPOLIS skrivet stort på bröstet. Ett ypperligt sätt att dra blickarna till sig från en språklärare kan jag meddela! Att vissa övningar var riktigt kluriga gjorde inte direkt saken bättre, så där låg jag och kravlade på golvet i en pöl av svett framför min gamla föreläsare. Kul fredagskväll! Sen gick jag dock hem och lagade kyckling med bearnaisesås (så stavas det Clara!) och potatiskroketter. Det var jag värd!

3 kommentarer:

Malin sa...

Haha, vilken tajming där med t-shirten!

Fräulein Aldrin sa...

Det var duktigt av dig. Men jag lyckades aldrig fa med dig minsann!

fia sa...

hehe, uppmärksamhet från träningspassledare är ju inte alltid det man vill ha! Då måste man ju liksom anstränga sig.