fredag, januari 16, 2009

Jag är extraORDinär

Försöker ta mig igenom den här hemtentan. Det går sådär... Versmåtten var lätt som en plätt, och nu skriver jag textanalys på en tidningsartikel. Efter det kvarstår frågan om textbindning. Blääää. Och mitt i alltihopa så fick jag för mig att jag kanske ändå inte ska läsa litteraturvetenskap i vår, trots att jag redan har registrerat mig. Det känns inte alls som att upplägget kommer att passa mig (även om jag förstås borde ge det en chans). Lingvistik däremot, det vet jag ju att jag gillar. Och det skulle vara rätt skönt att bara fortsätta snöa in sig i språkämnena... Vi får se. Kursstart är inte förrän på måndag, så jag har ju gott om tid kvar!
Under tiden roar jag mig med lite ordvitsar. Jag har lagt in en ruta här i högerspalten också, så från och med nu kommer man att kunna läsa en ny ordvits varje gång man går in på min blogg (och jag och Linnéa som försökte vänja oss av med att säga man. Se så bra det gick...). Här kommer några man precis läste:

- Vad heter du då min lille vän?
- Hans. Precis som kungen.
- Men kungen heter ju inte Hans?
- Jodå, hans majestät.

Skidvalla borde datummärkas så att man vet när det är bäst före.

- Elektrikern känner många?!
- Ja, han blev en ledare och gick mot strömmen, trots allt motstånd. Så nu har en stor bekantskapskrets!

0 kommentarer: