måndag, december 29, 2008

Jul är kul

Jag tillhör den grupp av människor som älskar julen, no matter what. Visst, det kan vara lite jobbigt att leta julklappar, men när man väl hittar den där perfekta presenten och får ge den till någon man tycker om så känns det så himla bra. Och att man äter samma mat flera dagar på raken gör då inte mig någonting - julbord är det godaste jag vet! Det kan ju i och för sig hända att jag ändrar uppfattning om detta när jag blir tvungen att laga all mat själv... Än så länge hjälper jag bara till med det jag kan, någon av de få dagar jag hinner vara hemma innan jul. Jag blev kvar rätt länge i Uppsala nämligen, ända till den 22:a, efter bland annat ämbetsmännens julbord, Lina-besök och nordisk afton hos vallonen. Sedan blev det lite Europa-reunion i Strängnäs, och därefter kom jag hem med min fullastade väska. Julafton spenderades som vanligt hemma, med den traditionella turen till Dunkers kyrka för att se barnens julspel, och på juldagen besökte vi delar av släkten i Köping (inte de på TV, även om man skulle kunna tro det ibland).

En eltandborste, delar till min servis, DVD-spelare, Kent-boxen, hårfön med piggar och lite annat har jag blivit ägare till under julen, och lite mellandagsshopping blev det förstås också. Jag och mamma tog till exempel en tur till Vingåkers Factory Outlet, där vi i grannbutiken köpte ännu fler delar till min servis (färgen är utgående!), och Lager 157, där jag fyndade glittrig nyårsblåsa. Nu bär det av till Uppsala några dagar för att städa ur det sista ur lägenheten, och så fira nyår såklart. Gasque på Uplands är det som gäller.

0 kommentarer: