onsdag, november 19, 2008

One of those days

Vissa dagar är tråkigare än andra (igår var en sådan - jag lyckades till exempel fastna med fingrarna i en krok - aj- och bränna en smörgås i grillen), och vissa dagar kan riktigt konstiga saker hända. I fredags när jag och Anna var nere på stan kom helt plötsligt ett trettiotal Telletubbies skuttande genom shoppinggallerian. Några av dem besökte visst Preklin på kvällen också... En annan dag när jag stod utanför Snerikes och försökte laga mitt cykellyse kom ett gäng herrar i frack springandes nerför gatan, hand i hand, sjungandes "Nu är det jul igen". Det här var i oktober. De for in och ut på nationerna på S:t Larsgatan och lyckades få med sig några festklädda damer i tåget ut från vår egen nation, också de sjungandes.
Mycket ska man få se...

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha, sånt kan bara hända i Uppsala! :) De där teletubbisarna hade jag gärna sett!

Fräulein Aldrin sa...

Gud, vad roligt det låter. Något sådant skulle jag också behöva just nu. Det är storm och regn i hela Tyskland så det ser ut som en svartvit målning med tråkigt motiv utanför fönstret. Jag försökte öka spänningen genom att öppna fönstret, glömma att stänga det och senare upptäcka en sjö nedanför och på fönsterbrädan. Jag vill klä ut mig till en telletubbi, den röda. Kram på dig!