torsdag, oktober 23, 2008

De fula byxornas dag

Tentaplugget har satt igång, och det spenderas en hel del tid tillsammans med kursarna i Matikum. Jag och Linnéa gick iväg för att kopiera en sak, och framför oss i kön till kopiatorn stod en tjej med mysko haremsbyxor i svart, sliten bomull. Jag stod och flinade lite för mig själv åt att det såg ut som att hon bajsat på sig när byxorna hängde så i rumpan, och när vi gick därifrån visade det sig att Linnéa stått och förundrats över de fula byxorna lika mycket. Det första vi fick syn på när vi kom tillbaka till matsalen var en kvinna i komönstrade, tajta plyschbyxor, och då kunde jag bara inte hålla mig längre. Skrattet liksom bara bubblade upp, och jag var tvungen att gå därifrån för att folk tittade så konstigt på mig...

1 kommentarer:

Linnéa sa...

Det var minst sagt en intressant dag! Imorgon är det kanske tröjornas tur. Lovisa, jag har tentaångest. Vill inte ha tenta redan nästa vecka!