tisdag, september 30, 2008

En svår och jobbig grej

Sedan jag kom tillbaka till Uppsala efter sommaren har det varit tufft. Först halsfluss som gjorde att jag missade både kongress och nollning, sedan en massa krångel med tidningen (det känns som att allt som kunde gå fel faktiskt gjorde det, utom själva tryckningen: det här numret fastnade i alla fall inte i pressarna) och så en jobbig tenta som jag verkligen inte kunde fokusera på när jag skulle plugga... Och säkert en massa annat också.

Men nu är jag på topp igen! I helgen är en ny kongress på nationen, och även om det inte blir några fler nollningsaktiviteter så har vi språkvetare en hejdundrande baklängessexa att se fram emot. Tidningen är som den är, men nu är vi redan mitt uppe i planeringen av nästa nummer, och det ska bli det snyggaste ni sett! Tentan är också över och hur det gick med norskan och danskar återstår helt enkelt att se... Dessutom ska jag och Anna gå på Art Garfunkel om bara några veckor. Jag ser verkligen fram emot det!

Vädret var helt underbart i helgen, så jag och Rebecka var ute och fotade med våra systemkameror. Träden i engelska parken är ljuvliga just nu. Eftersom jag har haft en hel massa teknikproblem på sista tiden (både ofungerande mobil och kraschad dator) kan jag inte lägga upp några bilder här än, men det kommer, var så säkra.

0 kommentarer: