tisdag, juli 08, 2008

Arvikafestivalen

Ojoj, vilken helg. Det var himla roligt, men det är rätt skönt att ha kommit hem också, och att ha fått duscha av sig lite och sova i en riktig säng. Det mesta gick ändå som det skulle. Mitt tält höll (bara ett litet hål i taket som det kom några droppar vatten genom under det värsta regnovädret), grannarna var trevliga, det var skön temperatur i sjön bredvid, maten var god och vi såg en massa bra artister. Det enda som grämer mig är att jag hade "somnat" i tältet när Kent spelade... Fy på mig. Det här var annars mina favoriter under festivalen:

  • Håkan Hellström - alla sjunger med i hans låtar
  • Robyn - ställde till med hitkavalkad
  • Looptroop - fick verkligen med sig publiken
  • Kate Nash - bara för att jag gillar hennes röst
  • Lykke Li - hade en sån himla energi på scenen
Annars läste jag precis i tidningen att Moto boy tydligen skulle ha varit den bästa spelningen, men då måste vi ha varit på något annat. Jag lärde mig i alla fall några saker till nästa festival (för en sådan blir det definitivt!): ta med egen campingstol (men göm den i ditt tält när du inte är där), drick inte för mycket vin om det är 30 grader varmt, och se även artister du inte tror att du gillar - du kan bli positivt överraskad!

1 kommentarer:

Fräulein Aldrin sa...

Du verkar ju ha haft det riktigt trevligt. Skulle gärna ha följt med. Jag hänger på nästa gång det blir festival. Synd att du missade Kent, men du får ju en ny chans. De kommer väl till E-tuna snart. Här sa Herr Prinzen att kan skulle ta med oss på något jazzevenemang. Det är det närmsta jag kommer en musikfestival. Förutom att min WG spelar en massa kul och härlig indimusik. Ha det bra! Kram, Lina