onsdag, juli 02, 2008

Arvika nästa!

På min säng ligger en hel hög med packning och väntar, men just nu ser jag på film med brorsan. Jag vet inte riktigt hur jag ska få med mig både tält, sovsäck och liggunderlag (och helst nån typ av kudde också), men som tur är får vi skjuts med bil till Arvika. Idag har jag laddat upp med grejer från både Apoteket och Systembolaget, och det sista jag ska göra innan vi åker i morgon är att köpa med något frukostaktigt som tål att ligga i ett tält i några dagar... Några tips på pålägg?

Systemkameran får tyvärr stanna hemma i helgen, men jag ska försöka föreviga så mycket som möjligt av festivalen med min lilla Olympus. Jag ser speciellt fram emot att få se Kent (såklart, de är ju från mina trakter), Håkan Hellström, Timo Räisänen, Death Cab for Cutie och Yelle. Sen finns det en hel massa artister som jag har hört lite om och av, och en hel hög som jag inte alls vet vilka det är... Men det är det som blir kul med den här festivalen: att inte bara få lyssna på bra musik man redan känner till, utan också få möjlighet att upptäcka sådant som man kanske aldrig skulle lyssna på annars!

1 kommentarer:

Rebba sa...

Visst var Kent för bra!! :)