måndag, juni 09, 2008

Tid att läsa

Jag har börjat sommarlovet på klassiskt vis: med en deckare. Under de två dagar jag har varit hemma hos föräldrarna på landet har jag plöjt igenom ännu en "kriminalroman i sjukhusmiljö" av Karin Wahlberg. Tröstaren, heter denna, och är lika spännande som hennes tidigare böcker. Perfekt för sträckläsning i hammocken!

Nu när ingen kurslitteratur behöver inhandlas eller läsas tänker jag i stället lägga min tid på att ta mig igenom ännu en del av mammas aldrig sinande bibliotek. Utvandrarna är ett projekt för sommaren, Per-Anders Fogelströms Stockholmsserie likaså. Vi får se vad jag tar tag i först... Jag har nog tänkt läsa Stieg Larssons Millenium-serie också. Ett tag tänkte jag vägra läsa trilogin eftersom allt var så uppsjåsat kring den, men nu verkar ju varenda människa ha läst de där böckerna, och då vill jag ju förstås veta vad det rör sig om. Just nu håller jag på med Marie-Antoinette av Antonia Fraser, men den har tyvärr hittills varit en besvikelse. Alldeles för mycket biografi och för lite roman för att det ska gå att läsa något längre stycke åt gången.

Apropå böcker, är inte det här världens häftigaste bokhylla? Bara att skruva rätt in i väggen, och vips så har du en bokstapel som tycks sväva i tomma intet, på samma sätt som tegelstenar inte gör.


Finns på CoolStuff, i flera olika utföranden, för 279 kronor styck.

2 kommentarer:

Tova sa...

Såna där bokhyllor vill jag ha!

Annars är jag själv inne på Raskens nu, och den är tikgit bra faktiskt. Ska nog satsa på utvandrarna senare tror jag.

Anton sa...

Utvandrarna är så fruktansvärt bra!