fredag, januari 04, 2008

Dagsvill

Att vara dagsvill är mestadels positivt. Det tyder ju på att man verkligen har fått koppla av om man inte riktigt kan komma på vilken dag det är. Att vara vill på andra sätt är dock inte lika avslappnande. De senaste veckorna har jag ägnat åt att fundera på om det verkligen är rätt val av mig att läsa Svenska A i vår. Det är ju visserligen ett ämne som intresserar mig, men är tidpunkten rätt? Borde jag kanske välja Lingvistik B till våren i stället, nu när jag ändå har kommit in i ämnet ordentligt? Franska A har också varit ett alternativ, då jag inte vill tappa de kunskaper jag faktiskt redan har i språket. Samtidigt så vet jag att jag skulle ångra mig om jag läste den kursen här i Uppsala. Jag känner hur Frankrike lockar på mig igen, och vill hellre få möjlighet att vistas där ett helt år framöver för att studera och kanske jobba lite. När den 28:e december kom, och det var dags att för sista gången ta sig en titt på anmälan till vårens kurser, lät jag den gamla, Svenska A, stå kvar. Då behövde jag ju inte bestämma mig...

1 kommentarer:

Philip sa...

Tjaba. Jag funtar på att söka till språkvetarprogrammet i Uppsala när jag kommer hemfrån Spanien. Skulle du kunna maila mig och berätta lite om hur det är och så? Är det svårt att komma in? Hade du bra betyg? Är det mycket plugg?
Min e-mail är: mattsson_philip@hotmail.com

Vore snällt om du kunde maila