måndag, oktober 15, 2007

En student i Uppsala-la-la...

Oj oj, nu var det verkligen länge sedan jag skrev något här på min tjusiga blogg. Det har hänt så mycket på sista tiden att jag inte riktigt vet var jag ska börja.

Jag har nu bott i Uppsala i en och en halv månad, och trivs riktigt bra. Linas och min lägenhet börjar bli riktigt mysig, men det fattas fortfarande en del essentiella saker, såsom soffa och stekpanna. Det tar kanske en kvart att cykla in till skolan, så det är helt okej. Vi har nära till Ica Maxi åt andra hållet också. Jag har gått med i Snerkes nation, och där har jag hittills varit med på både Reccemottagning, Reccegasque, Landskap och Sångboksfest. Mycket fest alltså!

Språkvetarprogrammet är toppen! Den första kursen (Språkvetenskapens grunder) är redan avklarad, och jag tror att tentan gick hyfsat. Det vi läser nu är jätteintressant (Världens språk) och urtrist (Språk, datorer och textbehandling). Klassen är i alla fall jättebra, så jag trivs! Vi har redan varit på flera pubrundor, och i morgon är det dags för bowling. Några av oss var på baklängessexa med science fiction-tema i lördags, och det var också riktigt roligt!

2 kommentarer:

sofia sa...

Vad heter den låten "en student från uppsala-lala " ?:)

Lovisa Språkpolisa sa...

Ein student aus Uppsala är väl originalet...