torsdag, augusti 09, 2007

Min reseprofil

Your travel type: Jet Set

A visit to a museum or an art gallery in the morning, an afternoon of shopping, dining out in a good restaurant and some drinks and a little party to end the day, the Jet Set traveller likes a full day.


Although he is quite active he is not the type to do any outdoor sports. When he has to walk a few blocks, he takes a cab. The Jet Set traveler is not much of a nature lover. "You mean the green stuff my parents have in their backyard?"

top destinations:

New York
Hong Kong
Paris

stay away from:

North Korea
Ciudad Perdida
Darien Gap
get your own travel profile

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem borde inte stay away from North Korea! / Vilsa

Maria sa...

Hej! Jag såg att du har bott i Frankrike ett år, i Paris om jag inte missuppfattade det. Hur gammal var du då och var pluggade du någonstans? Var det på gymnasiet? Jag är intresserad av att plugga utomlands, så det är därför som jag är lite nyfiken =) Bra blogg förresten!

Lovisa Språkpolisa sa...

Maria: Ja, det stämmer att jag har bott ett år i Frankrike. Jag var 18 år då, och det var året efter att jag tagit studenten. Jag bodde strax utanför Paris, och arbetade som au pair hos en fransk familj. Jag gick i skolan inne i Paris några dagar i veckan. Att åka som au pair är toppen, både för att man får chansen att uppleva landet (språket och kulturen) så mycket bättre i en familj, och för att man slipper studielån och liknande. Min "veckopeng" från familjen täckte min språkkurs m.m. Om du fortfarande går på gymnasiet skulle jag rekommendera att försöka åka genom Rotary eller liknande. Det gjorde en kompis till mig för några år sedan, och hon kunde på så sätt gå ett år på franskt internat. Hoppas du kommer iväg på dina utlandsstudier, för det är verkligen jättegivande! Jag kan knappt bärga mig tils det är dags för utlandstermin på min universitetsbildning=) Lycka till!