fredag, maj 18, 2007

Frankrike nästa!

Jag skulle ju ha hunnit med en massa saker idag! Städat rummet, skrivit en massa blogginlägg (om mitt försenade 20-årsfirande till exempel, men mer om det sen), skrivit ett sammanfattande resedagboksinlägg med mera med mera. Tyvärr gick inte detta så bra. Jag hittade på en massa annat, mycket roligare, och när jag dessutom efter lite övertalan provade Facebook blev jag fast. Och på den vägen är det...

Något jag också borde ha gjort är att packa. Ja, ni läste rätt. Jag kunde inte hålla mig hemma särskilt länge... Jag har varit i Sverige i en vecka nu, men i morgon flyger jag till Frankrike! Ser verkligen fram emot att få komma tillbaka dit. Jag älskar det landet, och får abstinens när jag inte varit där på länge! Jag ska umgås hela helgen med min gamla au pair-familj, som nu flyttat till Metz, i Lorraine, och resten av veckan ska jag bo hos min kära vän Gaia i Paris. Förhoppningsvis får också min kusin Mia lite pluggfri tid för att hinna träffa mig. Jag ska gå på museum, vandra runt på små gator, spatsera på Champs-Elysées, iaktta människor från mysiga små caféer och shoppa, mycket. Ååååååh, så härligt det ska bli!

3 kommentarer:

Selma sa...

Det verkar som att alla som någonsin satt sin fot i den staden känner precis som du, så jag har redan fått en massa bra tips från Paris-älskare! Ska bara var där fyra dagar så jag har redan beslutsångest över vad jag ska göra och vad som ska sparas till nästa gång. Men tipsa på du! :) Kram

Anne Storgaard sa...

Hej Lovisa!

Jeg faldt lige over din blog på min vej gennem blogger-junglen :)
Jeg håber, det er i orden, at jeg lige hilser på!

Åh, jeg elsker også Frankrig meget højt. Jeg har et ønske om at bo der nogle måneder i mit sabbatår næste år. Det er bare så dyrt, hvis man skal finde en værtsfamilie igennem en organisation. Har du måske nogle ideer til, hvad jeg ellers kan gøre? Jeg vil gerne lærer sproget, men når jeg ikke har så mange penge, er mine muligheder desværre ikke så store.

Kærligst Anne
annestorgaard.wordpress.com

Anonym sa...

Ja du Lovisa, jag väntar fortfarande med spänning på en sammanfattning av vår resa på resedagboken. Förlåt, jag menade inte att vara elak. Antar att du väntat sedan i september ungefär på att jag överhuvudtaget ska skriva ett inlägg på min egen blog. Du är så duktig som skriver så mycket på din blog.Jag är så stolt över dig. Även om jag inte orkar läsa allt så är det ändå kul att bara gå in och titta och läsa första raderna. Någon gång ska jag läsa ett av dina långa inlägg. Det lovar jag. Ses senare, krokodil.
Mvh Vilsa