söndag, februari 11, 2007

Racerfart på racerkväll

Vilken pärs denna vecka varit! På jobbet har vi förberett för fullt för den stora racerkvällen. Det är årets största evenemang i butiken. Vi har en massa specialerbjudanden och alla säljare och leverantörer finns på plats. Racerintresserade cyklister kommer från hela landet! Roberto Vacchi (expertkommentator på Eurosport) brukar vara "talare" och hålla i utlottningarna. I år var vi ett tag väldigt oroliga att vi skulle få klara oss utan honom, eftersom han kommenterade i Åre, och vissa inställda tävlingar eventuellt skulle köras på vår racerdag. Som tur var åkte Anja och co. redan på tisdagen, och vi fick vår publikmagnet ännu ett år. Vacchi är för övrigt jättetrevlig!

Det var hur mycket folk som helst på racerkvällen, och jag sprang runt hela dagen och skrev skyltar åt säljare, märkte nyinkomna varor och så vidare. När det hela drog igång vid 16 stod jag i kassan, och kom inte därifrån förrän flera timmar senare. Det var säkert 400 personer i butiken, och köerna ringlade sig långa! Vid en kort paus hann jag få i mig en av de goda snittar vi bjöd på, och kunde från kassan också höra vacchi berätta om exempelvis killen som bajsade på sig under Vätternrundan när det var 10 mil kvar men ändå hängde kvar! I slutet av kvällen lottade vi ut en fin racercykel - och döm om allas förvåning när killen som stod allra sist i kassakön vann cykeln! Vissa trodde att hinken med lotter varit dåligt blandad, men vad ingen tänkte på var att han kanske lagt i lotter även tidigare... Slumpen verkade för svår att acceptera.



Nu är veckan slut, och jag har jobbat min sista dag på mycket länge. Det känns lite konstigt. Jag kommer faktiskt sakna det lite grann! Aldrig trodde jag att jag skulle komma att bli så engagerad. En cykelaffär borde ju inte riktigt vara min grej, men jag är fast. Jag kommer såklart sakna brorsan, farbror, farsan och farmor, som jag mgåtts med varje dag, men mest av allt kommer jag att sakna lillkusinen Rasmus. Han är ett och ett halvt år nu. Tänk så mycket han kommer att ha lärt sig på de tre månader jag är borta!

0 kommentarer: