tisdag, februari 13, 2007

Hjälp!

På min säng hade jag lagt fram en hel massa saker som jag var tvungen att ha med mig. Det sägs ju att man ska plocka bort två tredjedelar av allt man tänkt ha med sig, men här fanns inga sådana marginaler att ta av! Jag är faktiskt rätt stolt över att ha lyckats packa och planera så sparsmakat. Vi får väl se på flygplatsen vad den väger... 10 kg var det när jag tågluffade i Tjeckien, Slovakien och Budapest, och då var vi bara borta två veckor. Jag tror den väger mindre den här gången, och nu gäller det tre månader! Allting på bilden, och lite till, lyckades jag få ned i ryggsäcken här bredvid. Inte illa! Det finns lite shoppingutrymme kvar också=)

Det känns ändå väldigt läskigt att vi ska åka nu. Idag ska vi åka! Och inte komma tillbaka förrän i maj... Det här är det jag så länge gått och sett fram emot, men tiden har gått så fort tycker jag! Jag har fått många samtal under dagen, och jag kommer att sakna er alla! Jag lovar att skriva flitigt i resedagboken. Här på bloggen kanske det dyker upp något inlägg lite sporadiskt, men mest blir det nog en resedagbok på franska här, för dem som inte förstår sig på den svenska=) Om jag nu är så nervös för att åka, varför sitter jag då här? Gå och lägg dig Lovisa!

1 kommentarer:

Selli sa...

Hehe, jo jag är avis. Även om mitt drömresemål inte innefattar att backpacka med en tung ryggsäck som dock bara innehåller 10 kg av alla mina älsklingsgrejer som jag har svårt att leva utan. Tänker mig snarare på en strand någonstans i Bahamas med en butler. Har ni det bra då? Förresten, hur fixar du dit filmklipp i din blogg (ex. Patrik, haha)?