söndag, januari 07, 2007

Pressfri inspiration

Äntligen flödar inspirationen i mina fingrar, och jag har lust att skriva hur många blogginlägg som helst. I december kände jag mig lite pressad att skriva ofta, men nu känner jag absolut inget sådant. Jag har bara lust, envie, helt enkelt!


Helgen har varit lugn. Det var skönt med en lite kortare vecka. Vi stängde kl. 16 i fredags, ch var helt lediga igår. Igår kväll var jag med päronen och såg Göta Kanal 2 på bio. Ingen höjdarfilm direkt, och mamma verkar ta det så personligt när jag och pappa inte gillade den, bara för att det var hon som ville se den. Visst var den rolig på sina ställen, men skämten var exakt desamma som i den första filmen. Synd att resultatet inte blir bättre när så många av de mest kända svenska skådespelarna medverkar!

Idag har jag funderat på att städa rummet, och lite har faktiskt hänt, även om det inte syns. Min stora, mysiga säng har i alla fall blivit ordentligt bäddad med alla kuddarna på rad för en gångs skull. Mamma gjorde toppengod middag, och jag fixade efterrätt. Lätt som en plätt! Vi hade bananer som började bli för gamla, så jag skar en stor reva i varje banan och stoppade i After Eight. Några minuter i ugnen, och vips så har man en supergod efterrätt med smak av choklad och mint!

Lillebror sitter på nedervåningen och tragglar med Matte A. Åh, vad jag är glad att jag aldrig nånsin mer i hela mitt liv ska behöva läsa matte! Nu ska jag gå och diskutera igenom en hel drös saker med Lina i telefon, och sen blir det nog lite avslappnande badkarsbad...


Lite som dagens efterrätt, fast dessa kommer från grillfesten hos Sofia i somras.

3 kommentarer:

Maja sa...

det var definitivt värt pendlandet! du får komma förbi och hälsa på när du är i uppsala nästa gång. har du tur bjuder jag på fika! :) er resa låter toppen, jag blir riktigt avundsjuk! ser fram emot kortet! KRAM! ps. fin blogg blev snygg :p

Samuel sa...

Hej! jag måste erkänna att jag inte har läst din blogg så effektivt på sistonde. Men jag såg en lite rolig sida, -nämligen "DagensMuffin" och kom att tänka på dig och allt dit bakande.

Du kanske redan har sett den eller nått, men här har du den iaf... http://www.dagensmuffin.se/

Äppelmuffins med kokstäcke har jag hört ska vara gott ;D

Anonym sa...

Hej Lovisa! Tror du dina ögon? Det är faktiskt jag som skriver till dig. På min egen blog lyckas jag naturligtvis inte ta mig för att skriva något. Bananerna så smarriga ut. Köööstlich, som man skulle sagt i Tyskland. Apropå Tyskland läser jag nu en bok på tyska som är skriven av en fransk författare, Francois Lelord (vet inte om jag stavade rätt). Den ska jag berätta om nästa gång vi ses. Ha det bra! Lina