söndag, januari 07, 2007

Nödvändigt i onödan

Jag borde just nu ta tag i mitt rum och städa igenom det ordentligt. Det är alltså därför jag sitter här och gör något helt annat, som till exempel en lång och onödig lista som denna.

Vilken svordom använder du mest?
Skit. Kanske skulle frankofila mig lite mer och börja med merde?

Äger du en iPod?
Jajamensan! Fick en i julklapp av pappa, och den är numer min bästa vän!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
06.00 eller 07.30

Hur många resväskor äger du?
En stor med hjul, och hur många vanliga väskor som helst!

Använder du flip-flops?
Ja, på sommaren såklart.

Var köper du dina matvaror?
ICA i Hallstahammar eller i nödfall Tempo i Malmköping.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag är nästan manisk när det kommer till att fotografera, men hoppar gärna in i andras kort också med förhoppningen om att i alla fall en gång se bra ut på ett kort...

Vilken var den senaste filmen du såg?
"Pippi Långstrump på rymmen", halvliggandes i soffan i morse samtidigt som jag åt frukost.

Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Det beror lite på vilken barnfamilj... men jag säger nog en väninna.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En vinröd sammetssoffa. Det har jag drömt om så länge!

Har någon någonsin kallat dig lat?
Oja, det får jag höra hela tiden. Kan inte direkt påstå att det stör mig heller...

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, det har jag verkligen inget behov av!

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Caravane, med Raphaël.

Vilken är världens bästa artist just nu?
Hjälp, vad svårt! Jag tycker nog fortfarande att Simon&Garfunkel är helrätt...

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Hmmm, inte vad jag kan komma på. Det skulle väl vara att min bror köpte en hood-tröja för 999 kr med presentkortet han fick i julklapp av mamma. Idiotiskt! Så mycket pengar skulle jag aldrig lägga på ett enstaka klädesplagg, med undantag för ytterkläder och finklänningar.

Vad åt du till middag senast?
Fläskfilé à la Håkan med råstekt potatis och bönor. Mmm!

Använder du huvtröjor?
Bara när jag myser, alternativt fryser=)

Kan du vissla?
Nej, inte direkt. Ett blåsande pip med ostadig melodi får jag fram, men om det kallas att vissla är jag osäker på.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja, typ. Fackeltåg på minnesdagen för Kristallnatten.

Vem var den senaste som ringde dig?
Det var nog Lina, eller Hanna kanske.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Beror lite på. En inte alltför skakig berg- och dalbana. Annars något fartfyllt där man inte hamnar uppochner.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det finns det säkert någon som gör, men det bekymrar mig inte särskilt mycket. Jag har säkert sagt något dumt om dem också en gång.

Vilket riktnummerområde befinner du dig i?
0157

Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart! Det är inget jag slutata med heller, haha.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Öhmm, det måste väl bli Tuna Park, och det är ju rätt stort.

Hur många syskon har du?
Två bröder.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, inte sådär specifikt.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Sällskapsresan 2, och så alla HippHipp-avsnitt=)

Äger du några popband t-shirts?
Jag hade faktiskt TVÅ stycken Spice Girls-T-shirts när jag var liten. Nu är dock garderoben helt utrensad från sånt.

När flög du senast?
I juli, måste det väl bli.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra stycken, har vi nere i köket, och så en kökssoffa tuill det också.

Läser du för skojs skull?
Ja, självklart. Det finns inget mer magiskt än böckernas värld...

Pratar du några andra språk?
Engelska, franska och så lite spanska. Några ord på tyska och några fula ord på finska. Och så en hel massa latinska sentenser förstås!

Diskar du din egen disk?
Ibland. För det mesta gör diskmaskinen det åt mig.

Har du gråtit offentligt?
Jo, det har hänt några gånger.

Har du en stationär dator eller en laptop?
En laptop, och det är nog min bästa vän näst efter Ipoden=)

Försöker du alltid lära dig nya saker?
För det mesta. Men när det gäller det här med körkortet så skulle jag bara vilja kunna det, utan att behöva lära mig.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, verkligen inte.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Rent ekonomiskt vore det ju förstås praktiskt för min del, men egentligen ska det väl vara rättvist.

Kan du kasta macka?
Ibland. Om det inte går skyller jag på för dålig sten.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, inte en enda gång.

Vad har du med dig in på bion?
Biopopcorn doftar så gott, och kanske också lite lösgodis och en cola.

Vem var din favoritlärare och varför?
I högstadiet tyckte jag Jan var bra, och på gymnasiet var nog Kjell och Stefan favoriterna. Alla var såna där som kan precis allting. Levande uppslagsverk liksom! Så smart vill jag också bli.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte vad jag vet.

Vad har du för väder?
Öh, mörkt.

Har du en blogg?
Jodå, och den kanske hamnar på bästa vän-listan efter Ipoden och datorn, haha.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Latin, religion, filosofi, psykologi... Ja, ni fattar. Humanist, javisst!

Gillar du att flyga?
Ja, det är härligt, så länge inte luftgroparna blir för stora.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, eller i alla fall förståelse för sådan=)

När sov du senast på golvet?
det var ett tag sedan... men jag somnade på skrivbordet för bara någon dag sedan.

Vilken är din favoritdrink?
Rosa pantern är trevlig.

Gillar du din boende-situation?
På sätt och vis. Jag bor både hemma i mitt rum hos föräldrarna på landet, och på en madrass i farmors lägenhet. Jag börjar dock känna mer och mer att det är dags att återigen flytta till mitt eget ställe. Det är väl därför mina och Linas fantasier om vår gemensamma lägenhet i Uppsala översvämmar min hjärna.

Vilken är din mammas hemstad?
Öh, stad vet jag inte. Berga, i skogen, utanför Kolsva eller Skinnskatteberg.

Din pappas hemstad?
Hallstahammar.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta, fast allra helst nio.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade ja, men inte stressiga.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, jag dolde det rätt bra. Värre hade det varit om de sett vilka anteckningar vi förde i marginalerna, haha.

Vilken är din favoritfrukt?
Äpplen är verkligen gott, men det tål jag tyvärr inte. Apelsin och ananas är trevligt. Nej, förresten, vindruvor! Är avokado en frukt eller grönsak?

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Inte ett dugg.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
20 år, om mindre än tre månader...

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Det finns knappt NÅGON som är värre än jag när det gäller att skriva korrekt! Jag borde kanske använda min Språkpolis-tröja oftare för att förvarna folk.

Tror du på liv på andra planeter?
Det är faktiskt inget jag brukar gå och fundera på...

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Jag blir arg, eller i alla fall irriterad, rätt lätt, så någon var det säkert.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Gud, vem är det?

Vad var det senaste du åt?
Varm banan med After Eight-fyllning.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag har fler tjejkompisar än killkompisar, men tycker nog att jag kommer lika bra överens med alla. Varför är förresten inte killkompis och pojkvän eller flickvän och tjejkompis samma sak? Själva orden står ju för exakta samma företeelser.

Gillar du senap?
Förut var jag inte så mycket för det, men efter mitt år i Frankrike älskar jag allt som har med senap att göra!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det finns alldeles säkert någon som har det värre.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
I nuläget känns det inte som det...

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Amélie från Montmartre, skulle jag önska i alla fall.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej, aldrig.

Tycker du om att krama folk?
Ja, absolut!

Skulle du säga att du är trendig?
Nej, inte särskilt.

Äger du en digitalkamera?
Jo, min lilla söta Olympus.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen tror jag. Enligt nån sida på internet skulle jag vara lik Jamie Lynn Spers, men hur kul käns det?

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, särskilt om det har hänt tidigare, med samma person.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Sjätte Harry Potter-boken, Flickan från Ovan, Zebraflickan och sista Narnia-boken (bara för att den tog slut).

Tycker du att du är attraktiv?
I Frankrike kändes det så i alla fall.

Vad är du allergisk mot?
Kärnfrukter, gräspollen och det röda färgämnet E161G.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, det tycker jag att det är alldeles för gott för. Annars skulle jag inte hinna med mycket annat än att ha dåligt samvete...

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Kristoffer. Konstigt nog fick min lillebror inte det namnet, utan något helt annat.

0 kommentarer: